کاهش مصرف کیسه پلاستیک

راهکار های کاهش مصرف کیسه پلاستیک

راهکار های کاهش مصرف کیسه پلاستیک

امروزه با افزایش مصرف پلاستیک در جهان، پسماند های پلاستیکی نیز روز به روز زیاد می شوند. از معضلات بزرگ در دنیا امحاء این پسماند ها می باشد. چرا که پلاستیک ها از مواد غیر قابل تجزیه در محیط زیست می باشند و با گذشت زمان مشکلات فراوانی را به بار می آورند. از آمار های به دست آمده این می باشد که سالانه به طور متوسط 500 میلیون تن پلاستیک در کل جهان تولید و به مصرف می رسد.

حال با تغییر سبک زندگی و اجرا کردن راهکار هایی برای کاهش مصرف پلاستیک ها می توان به سلامت محیط زیست کمک کرد. استفاده از پلاستیک ها می تواند تاثیرات مخربی نیز بر سلامت زمین و حیوانات داشته باشد و جان آن ها را به خطر اندازد. با به کارگیری راهکار های کاهش مصرف کیسه پلاستیک می توان نجات بخش جان حیوانات و کره زمین بود.

اثرات زیست محیطی مصرف پلاستیک

اثرات زیست محیطی پلاستیک

پلاستیک ممکن است فقط چندین دقیقه قابل استفاده باشند و پس از آن دور ریخته می شوند. همین ماده می تواند سالیان طولانی در محیط زیست بماند و تجزیه نشود. مشکلات زیادی برای از بین بردن این پلاستیک ها وجود دارد. روش های مختلفی برای دفع و امحاء آن ها به کار می رود. یکی از این روش ها ریختن پسماند های پلاستیکی در آب می باشد که زندگی آبزیان را به خطر می اندازد.

زمانی که این پسماند ها داخل دریا تخلیه می شوند، آبزیان گمان می کنند که ماده ای غذایی می باشد و پس از خوردن آن تنها چیزی که نسیبشان می شود، مرگ است. در خیلی از موارد پس از مرگ این آبزیان محققان برای انجام تحقیقاتشان شکم آن ها را باز کردند و قطعاتی از پلاستیک را در بدن این حیوانات پیدا کردند.

از دیگر مشکلاتی که در اثر تولید این مواد پلاستیکی به وجود می آید تولید گاز های گلخانه ای می اشد. این گاز ها از بزرگترین معضلات جهان می باشد که با گرم شدن زمین همراه می شود. این موضوع می تواند مشکلات فراوانی را برای اکوسیستم به بار آورد.

از دیگر عوارض های ناشی از مصرف پلاستیک این است که بر سلامت و جان انسان ها تاثیر می گذارد. به این صورت که گاهی سقوط هواپیما ها به این دلیل می باشد که در اثر طوفان پلاستیک ها به ارتفاعات می روند و با از بین بردن کنترل خلبان و گیر کردن در میان پره های موتور هواپیما، باعث فرود آمدن به صورت اضطراری و در نتیجه به خطر افتادن جان مسافران آن هواپیما می شود.

بیشتر بخوانید: کیسه پلاستیکی و تجزیه آن ها

چطور زندگی بدون پلاستیک داشته باشیم؟

برای داشتن زندگی به سبک بدون پلاستیک و دوست دار محیط زیست باید جایگزین مناسبی را برای آن انتخاب کرد. از مواردی که می توانند جایگزین کیسه های پلاستیک شوند می توان به کیسه های پارچه و کیسه های کاغذی اشاره کرد. برای مثلا در زمانی که خرید های سنگینی داشته باشیم می توانیم از کیسه های پارچه و توری استفاده کنیم و در زمان هایی که خرید هایی داریم که وزن زیادی ندارند و کیسه های کاغذی تحمل وزن آن را دارد می توان از این نوع کیسه استفاده نمود. از کیسه های کاغذی در زمان های گذشته نیز بسیار استفاده می شد که با گذشت زمان کیسه های پلاستیکی جایگزین آن ها شدند.

البته گاهی اوقات در برخی موارد مجبور می شویم از پلاستیک استفاده کنیم. پیشنهاد ما استفاده از کیسه فریزر آسان مصرف از حریر پلاستیک می باشد. این کیسه فریز ها از بهترین مواد اولیه تولید شده است که دارای مجوز از سازمان غذا و دارو می باشد.

راه حلی برای کاهش میزان پلاستیک مصرفی

کاهش مصرف پلاستیک

راه حل ها و راهکار های زیادی برای کاهش میزان مصرف پلاستیک وجود دارد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

  • استفاده از لیوان های شیشه ای و سرامیکی شخصی به جا استفاده از لیوان های یکبار مصرف پلاستیکی
  • استفاده از سفره های سنتی به جای استفاده از سفره های یکبار مصرف

البته باید به این نکته دقت داشت که در برخی از مکان ها استفاده از سفره های یکبار مصرف با توجه به شرایط از نیاز های ضروری می باشد. برای تهیه این محصول می توانید با خرید از حریر پلاستیک که در زمینه فروش عمده سفره یکبار مصرف فعالیت دارد، بهترین کیفیت از این نوع سفره را دریافت خواهید کرد.

  • استفاده از بطری آب هایی که می توان مجددا از آن ها استفاده نمود به جای بطری های یکبار مصرف
  • در زمان های سفر به جای استفاده از ظروف پلاستیکی، ظروف را از خانه ببریم.
  • نگهداری ادویه ها در ظروف شیشه ای به جای ظروف پلاستیکی
  • استفاده از سرکه و جوش شیرین برای تمیز کردن منزل به جای استفاده از شیشه پاک کن ها و مواد شوینده شیمیایی ریخته شده در ظروف پلاستیکی
  • در زمان آویزان کردن لباس ها از گیره های چوبی یا استیل به جای گیره های پلاستیکی استفاده کنیم.
  • پسماند های پلاستیکی را در دسته زباله های قابل بازیافت قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: ممنوعیت استفاده از کیسه های پلاستیکی

حریر پلاستیک، تولید کننده پلاستیک های دوستدار محیط زیست

در این مقاله راهکار های کاهش مصرف کیسه پلاستیک شرح داده شد. با تغییر سبک زندگی می توان میزان مصرف پلاستیک را کاهش داد و به زندگی بدون پلاستیک روی آورد و به سلامل محیط زیست کمک کرد. همچنین می توان با تذکر به نزدیکان و آشنایان و آگاه کردنشان از عوارض و مخاطرات استفاده از پلاستیک، تاثیر به سزایی در کاهش میزان مصرف پلاستیک داشته باشیم.

باید به این نکته توجه کرد که در برخی موارد نمی توان از جایگزین ها به جای کیسه های پلاستیکی استفاده کرد. در این موقعیت ها توصیه می شود از پلاستیک های دوست دار محیط زیست استفاده شود. این نوع از پلاستیک ها بر خلاف دیگر انواعشان، به دلیل زیر ساخت گیاهی که دارند پس از مدتی در محیط زیست تجزیه می شوند. حریر پلاستیک تولید کننده پلاستیک هایی می باشد که دوست دار محیط زیست هستند.

این تولیدی در زمینه فروش عمده کیسه فریزر فعالیت دارد و سعی دارد محصولاتی با کیفیت عالی و درجه یک برای خریداران عرضه کند. با خرید از این تولید کننده، می توانید اطمینان کافی از زیست تجزیه پذیر بودن کیسه ها داشته باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *