ممنوعیت استفاده از کیسه های پلاستیکی

ممنوعیت استفاده از کیسه های پلاستیکی

ممنوعیت استفاده از کیسه های پلاستیکی

کیسه های پلاستیکی در همه جای محیط ما وجود دارند.وقتی برای خرید مواد غذایی خود می رویم از کیسه های پلاستیکی استفاده می کنیم ، زیرا مناسب است.در واقع ، این در زندگی مدرن ما ، بخشی از ما شده است.با این وجود راحتی این کیسه های پلاستیکی هزینه زیادی برای محیط زیست در پی دارد و بر سلامت انسان تأثیر منفی می گذارد.

چندین شهر در سطح جهان منع استفاده از کیسه های پلاستیکی را شروع کرده اند ، در حالی که برخی دیگر به دلیل تأثیرات منفی استفاده از کیسه های پلاستیکی ، قوانین محدودکننده ای را در مورد استفاده از آنها اعمال کرده اند.کشورهایی مانند چین استفاده از پلاستیک را ممنوع کرده اند.بنگلادش و هند فقط استفاده و فروش کیسه های پلی اتیلن را ممنوع کرده اند.

چین کیسه های پلاستیکی را ممنوع کرد و چهار سال بعد ، میزان کیسه های پلاستیکی پرتاب شده به محیط زیست 40 میلیارد کاهش یافته بود.به همین ترتیب ، اگر همه کشورها استفاده از کیسه های پلاستیکی را ممنوع کنند ، انتقال آنها به محیط و محل دفن زباله کمتر خواهد بود.

چند دلیل قوی برای ممنوعیت استفاده از کیسه های پلاستیکی

حذف کیسه های پلاستیکی

  • کیسه های پلاستیکی خیلی دوام دارند

تولید کننده کیسه زباله پلاستیکی هرگز به طور کامل تخریب نمی شود ، این نشان می دهد هرچه تعداد بیشتری از آنها توسط شرکت ها تولید شود ، بیشتر نیز به محیط وارد می شوند.بنابراین ، هرچه میزان کیسه های پلاستیکی بیشتر باشد ، آلودگی پلاستیکی و تأثیرات آن نیز بیشتر است.ممنوعیت استفاده از کیسه های پلاستیکی به کاهش این اثر کمک می کند.

  • کیسه های پلاستیکی بر محیط تأثیر منفی می گذارند

بیشتر مواد پلاستیکی در محیط زیست آزاد می شوند و به مجاری آب راه پیدا می کنند و پس از حضور در آنجا ، به اقیانوس ها ریخته می شوند.اقیانوس بزرگ آرام ، یکی از چنین مناطقی است که تحت تأثیر منفی تمام مواد پلاستیکی قرار دارد.

  • کیسه های پلاستیکی مانع از تمیز ماندن خیابان های ما می شوند

بیشتر شهرهای ما تمیز نیستند ، به ویژه خیابان های کشور های هند و آفریقا ، زیرا مردم برایشان مهم نیست که بدانند زباله های خود را کجا ریخته اند.کیسه های پلاستیکی در کنار بزرگراه های ما منظره ناراحت کننده ای را ایجاد کرده اند.این زباله ها خیابان های ما را به زباله دان تبدیل کرده اند و آنها را زشت جلوه می دهند.

وقتی استفاده از کیسه های پلاستیکی را تحریم می کنیم ، محیط خود را تمیز نگه می داریم و در عین حال ، در سراسر جهان پیامی درباره اهمیت حفاظت از محیط زیست ارسال می کنیم.آنها بعداً می توانند درک کنند که پلاستیک برخی از تأثیرات منفی را ایجاد می کند و محیط زیست و انسان ها در برابر آنها نیاز به محافظت دارند.

چالش های استفاده از کیسه های پلاستیکی

مردم مشاهده کرده اند که چگونه بسیاری از کیسه های پلاستیکی اثرات سوئی بر سلامتی و محیط زندگی آنها دارند و بنابراین ، آنها تغییر را ترجیح داده و انتخاب کرده اند.این تغییر استفاده از مواد سازگار با محیط زیست است.

  • از طریق ممنوعیت کیسه های پلاستیکی ، مردم به سراغ گزینه های جایگزین می روند

چندین جایگزین برای کیسه های پلاستیکی وجود دارد.فقط در صورت ممنوعیت این کیسه های پلاستیکی ، افراد به سمت گزینه های سبزتر حرکت می کنند.این مورد برای حمایت از صنایع محلی تولید محصولات سبز مورد نیاز است.

با ممنوعیت استفاده از کیسه های پلاستیکی ، فناوری پیشرفته ای ایجاد می شود که باعث رونق سایر مشاغل می شود.با چنین ممنوعیتی ، جامعه ملزم به تولید کیسه های پیچیده تری می شود.کارخانه های تولیدی به نیروی انسانی بالایی احتیاج دارند تا بتوانند مواد سازگار با محیط زیست و سبزتر بسازند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *