کیسه فریزر برای مواد غذایی

اهمیت استفاده از کیسه فریزر برای مواد غذایی

اهمیت استفاده از کیسه فریزر برای مواد غذایی

امروزه با استفاده از فریز کردن مواد غذایی ، می توان آن ها را برای مدت زمان طولانی تر نگهداری ومصرف نمود. فریز کردن مواد غذایی با استفاده از کیسه پلاستیک فریزری، روشی آسان و کم هزینه می باشد. با استفاده از فریز و بسته بندی کردن، می توان انواعی از مواد غذایی را از جمله گوشت، مرغ و سبزیجات را به صورت نیمه آماده و یا خام نگه داری کرد. استفاده از کیسه فریزر آسان مصرف، در آسان نمودن فریز کردن مواد غذایی تاثیر به سزایی دارد. دراین مقاله قرار است اهمیت استفاده از کیسه فریزر برای مواد غذایی را به طور کامل توضیح دهیم.

کیسه فریزر چه نقشی در نگهداری از مواد غذایی دارد؟

استفاده از کیسه فریزر نقش مهمی در نگهداری و سلامت مواد غذایی دارد. به طوری که با فریز کردن مواد غذایی می توان از رشد باکتری ها جلوگیری کرد. از مهم ترین نقش های پلاستیک فریزری می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • حفظ تازگی مواد غذایی:

مواد غذایی که با استفاده از پلاستیک های فریزری نگه داری می شوند، حتی پس از گذشت مدت زمان تازه باقی می مانند. به طوری که برخی مواد غذایی با قرار گرفتن در یخچال طی گذشت چند روز فاسد شده و قابل مصرف نمی باشند. اما با استفاده از فریز کردن آن ها با پلاستیک های فریزری همانند روز اول تازه خواهند ماند.

  • حفظ کیفیت مواد غذایی:

مواد غذایی که با استفاده از پلاستیک فریزری نگه داری می شوند، کیفیت اولیه خود را حفظ می کنند. پلاستیک ها با جلوگیری از ورود باکتری ها به داخل مواد غذایی به سلامت مواد غذایی کمک فراوانی می کنند. در برخی موارد مواد غذایی که بدون فریز کردن با پلاستیک فریزری نگه داری می شوند، دچار تغییر مزه شده و غیر قابل مصرف خواهند شد. بنابراین استفاده از این پلاستیک ها می تواند در حفظ مزه مواد غذایی تاثیر گذار باشد.

  • جلوگیری از تغییر رنگ مواد غذایی:

در اثر قرار گرفتن مواد غذایی در برابر اکسیژن و میکروارگانیسم ها، دچار تغییر رنگ می شوند. استفاده از پلاستیک های فریزری با جلوگیری از ورود اکسیژن می تواند این امر را کند تر کرده و یا از تغییر رنگ مواد غذایی به طور کلی جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره کیسه فریزر زیپ دار

مدت زمان نگه داری مواد غذایی با استفاده از کیسه فریزر چقدر است؟

زمان نگهداری مواد غذایی در کیسه فریزر

مواد غذایی نگه داری شده در فریزر نیز پس مدتی فاسد و غیر قابل استفاده می شوند. هر یک از این مواد دارای تاریخ انقضای متفاوتی می باشد که بسته به دمای فریزر نیز این تاریخ قابل تغییر است. کیسه فریزر را می توانید از فروشگاهی معتبر که دارای فعالیت در فروش عمده کیسه فریزر می باشد، خریداری کنید. خرید این کیسه به صورت عمده، از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه می باشد. در ادامه به مدت زمان نگه داری برخی مواد غذایی با استفاده پلاستیک فریزری اشاره می کنیم.

  • سبزیجات:

به طور معمول سبزیجات را می توان در حدود 8 الی 12 ماه با استفاده از پلاستیک فریزری به صورت منجمد نگه داری کرد. پس از گذشت این زمان سبزیجات خاصیت وکیفیت اولیه خود را از دست داده و برای مصرف مناسب نمی باشند. از نشانه های گذشتن تاریخ انقضای سبزی ها می توان به چروکیده شدن و همزمان برفک زدن بیش از حد آن ها اشاره کرد.

  • سوسیس و کالباس:

سوسیس و کالباس را می توان به مدت 2 ماه با استفاده از کیسه فریزر به صورت منجمد نگه داری کرد. بعد از گذشت این مدت زمان ممکن است رنگ و طعم بافت این ماده غذایی تغییر کند و کیفیت اولیه را از دست دهد، به همین دلیل قابل مصرف نمی باشد.

  • نان و شیرینی:

نان و شیرینی را می توان به مدت 3 ماه با استفاده از کیسه فریزری درون فریزر نگه داری کرد. برای فریز کردن نان باید توجه کرد که داغ نباشند. چرا که نان داغ قرار گرفته درون فریزر کپک زده و قابل مصرف نمی باشد.

  • انواع گوشت:

مدت زمان نگه داشتن گوشت به صورت منجمد، در انواع مختلفی از گوشت متفاوت می باشد. در صورتی که از مدت زمان انقضای گوشت بگذرد، بافت آن دچار تغییر رنگ، بو و مزه می شود. گوشت مرغ و طیور در حدود یک سال درون فریزر قابل نگه داری می باشد. گوشت قرمز را می توان در حدود 6 الی 12 ماه درون کیسه فریزر به صورت منجمد نگه داری کرد. گوشت چرخ کرده نیز نباید پس از گذشت 4 ماه از مدت زمان فریز کردن آن استفاده شود. گوشت سفید مانند ماهی نیز پس از گذشت 3 الی 4 ماه خاصیت خود را از دست داده و غیر قابل مصرف می باشد.

نکاتی در استفاده از کیسه فریزر برای نگه داری مواد غذایی

کیسه فریزر برای نگهداری مواد غذایی

در هنگام استفاده از کیسه فریزر باید چند نکته را رعایت کرد. از جمله این نکات می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. در هنگام استفاده از کیسه فریزر باید توجه داشت که پلاستیک سوراخ و یا پاره نشود. استفاده از کیسه فریزر پاره شده می تواند باعث ورود اکسیژن به درون پلاستیک حاوی مواد غذایی شده و سبب رشد باکتری ها شود. رشد باکتری ها روند فاسد شدن مواد غذایی را سریع تر می کند.
  2. از کیسه فریزری باید استفاده کنید که در آن از مواد شیمایی استفاده نشده باشد. استفاده از پلاستیک های دارای مواد شیمیایی و فریز کردن مواد غذایی با آن ها، می تواند برای سلامتی مشکلاتی را ایجاد کند.
  3. دقت داشته باشید که حتما از کیسه فریزر های بدون رنگ و شفاف استفاده کنید. استفاده از کیسه های رنگی می تواند کیفیت مواد غذایی را تحت تاثیر قرار دهد و آن را غیر قابل مصرف کند.

بیشتر بخوانید: نکات مهم هنگام خرید و استفاده از کیسه فریزر کدامند؟

نتیجه گیری

برای حفظ کیفیت مطلوب مواد غذایی و استفاده از آن ها برای طولانی مدت، کیسه فریزر گزینه مناسبی می باشد. اهمیت استفاده از کیسه فریزر برای مواد غذایی از جنبه های مختلف بسیار بالا می باشد. چرا که استفاده از آن راحت و آسان می باشد و علاوه بر آن، برای نگه داری مواد غذایی در اندازه های دلخواه بسیار مناسب می باشد. این کیسه ها با جلوگیری از نفوذ اکسیژن و رشد میکروارگانیسم ها در کند کردن روند فاسد شدن مواد غذایی تاثیر به سزایی دارد.

حریر پلاستیک تولید کننده انواع محصولات پلیمری می باشد و در زمینه فروش عمده کیسه زباله دارای سابقه ای درخشان می باشد. این مجموعه سعی دارد بهترین کیفیت از محصولات را برای مشتریان عزیز ارائه دهد. برای خرید محصولات این مجموعه می توانید به بخش مربوطه در سایت مراجعه کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *