کیسه های زباله چگونه تولید می‌شوند

کیسه های زباله چگونه تولید می‌شوند ؟

امروزه کیسه‌ زباله آسان مصرف در همه مراکز ازجمله بیمارستان ها، مدارس ،خانه ها ، ادارات و… استفاده می‌گردد که نشان دهنده نیاز جامعه به این نوع پلاستیک هاست. همانطور که میدانید پلاستیک ها جز موادی هستند که در قرن اخیر با توجه به اکتشافات نفتی و در نتیجه فراوری نفت به دست آمدند و مورد استقبال بسیاری قرار گرفتند. پلاستیک‌های مختلف با توجه به کاربردهایشان زندگی روزانه را راحت‌ تر نموده اند.

فعالان محیط زیست اما پس از مدتی متوجه بازیافت ناپذیری این مواد شدند که چالش جدیدی را برای تولید کنندگان به وجود آورد. سوالی که مطرح می‌شود این است که این مواد چگونه تولید می‌شوند؟ مواد اولیه این کیسه ها چیست؟ از چه دستگاه هایی برای تولید این مواد استفاده می‌شود؟ آیا این مواد را می‌توان تجزیه نمود و از خطراتی که برای محیط زیست ایجاد می‌کند جلوگیری کرد؟ سایت حریر پلاست در این مقاله قصد دارد به بررسی این موارد و پاسخ به سوال کیسه های زباله چگونه تولید می‌شوند بپردازد. تا انتها با ما همراه شوید.

کیسه زباله چگونه تولید می‌شود؟

همانطور که گفته شد کیسه های زباله از پلی اتیلن تولید می‌شوند و چند مرحله مختلف را طی می‌کند. این پلی اتیلن معمولا کم چگال است و بسیار نرم و انعطاف پذیر می‌باشد. به طور کلی کیسه‌های زباله از ماده ای به نام پلی اتیلن تولید می‌شود اما بسته به نوع استفاده کیسه زباله افزودنی های زیادی وجود دارند ک به مقدار کم یا زیاد به آن اضافه می شوند و خواص مختلفی را در آن ایجاد می کنند. اما حالت کلی تولید کیسه زباله به صورت زیر است:

  • در اکسترودر گلوله های پلی اتیلن در دمای بالا حرارت دیده ، ذوب و فشرده می‌شوند.
  • هوا داخل پلی اتیلن ذوب شده دمیده می‌‍شود تا به صورت حباب درآید.
  • با استفاده از دستگاهی در دسترس حباب ایجاد شده را صاف و فشرده می‌شود.
  • حباب صاف شده به یک استوانه نازک تبدیل می‌شود.
  • فیلم نازک در اندازه های مناسب برش داده می‌شود.
  • ته کیسه ها از یکدیگر جدا شده و به صورت کیسه های جدا گانه برای بسته بندی و فروش ارسال می‌گردد.

از چه دستگاه هایی برای تولید کیسه زباله استفاده می‌شود؟

دستگاه های تولید کیسه زباله

  • همزن یا میکسر برای میکس مواد ذوب شده

اولین مرحله برای تولید کیسه‌های زباله میکس کردن مواد اولیه است که توسط میکسر انجام می‌پذیرد. اگر این همزدن به صورت درست و یکنواخت صورت نگیرد کیسه های زباله تولید شده در بعضی قسمت ها ضخیم و در برخی دیگر نازک است.

  • دستگاه تولید نایلون

دستگاه تولید نایلون مهم ترین دستگاه تولید این نوع کیسه هاست. در حقیقت از این دستگاه اکسترودر برای تبدیل مواد اولیه به نایلون استفاده می‌شود. این دستگاه میتواند با تنظیمات خود کیسه هایی در اندازه و ابعاد گوناگون تولید کند. معمولا عرض کیسه های تولیدی چیزی در حدود هشتاد تا صد سانتی متر و در برخی مواقع صد و پنجاه سانتی متر می‌باشد. که این اندازه ها میتواند با تنظیمات دستگاه اکسترودر تغییر نماید.

بیشتر بخوانید: بررسی ابعاد کیسه زباله و سایز آن‌ها

  • پمپ هوا یا کمپرسور

کمپرسور یکی از پرکاربردترین دستگاه های صنعتی می‌باشد که در این قسمت برای دمیدن هوا در داخل لایه های نایلون استفاده می‌شود. این عمل باعث می‌گردد که لایه های نایلون به هم نچسبد و این لایه ها به صورت جداگانه رول شود.

  • دستگاه دوخت کیسه

دستگاه های دوخت، دستگاه های حرارتی هستند که با عمل حرارت انتهای لایه های ایجاد شده را به هم میچسباند تا نایلون به حالت کیسه در بیاید. این دستگاه از این جهت که مصرف کننده بتواند به سادگی کیسه ها را استفاده کند برای ما اهمیت دارد. این دوخت نباید دارای نشتی و پارگی باشد تا به سادگی بتوان از آن استفاده کرد.

  • دستگاه پرفراژکیسه زباله

عمل پرفراژ کیسه های نایلونی فقط برای کیسه های رولی و لندنی استفاده می‌شود و باعث می‌شود احتمال پاره شدن کیسه ها در هنگام جداسازی کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: کیسه زباله لندنی چه ویژگی هایی دارد؟ علت این نام گذاری چیست؟

میزان مصرف کربن در کیسه زباله و تاثیر آن

میزان مصرف کربن در کیسه های زباله نشانه ای از این است که آیا ماده تولید شده به صورت بی خطر بازیافت می‌شود یا خیر. هر چه مقدار این کربن کمتر باشد به معنای این است که به صورت بی خطرمی‌توان این کیسه ها را بازیافت کرد. در اغلب موارد میزان کربن مصرف شده کمتر از مقدار واقعی ذکر می شود. حریر پلاست به عنوان تولید کننده کیسه زباله سعی می‌کند با به کار بردن دانش روز دنیا در ساخت کیسه هایی که مقدار کربن کمتری در ساخت آنها مصرف شده موادی سبز و دوستدار طبیعت تولید کرده و در دسترس عموم قرار دهد.

تاثیر کیسه‌های زباله بازیافتی در سلامت انسان

تاثیر کیسه‌های زباله بازیافتی در سلامت انسان

در بسیاری از موارد مواد پلاستیکی با موادی تولید می شوند که رها کردن آن ها در طبیعت آسیب جدی به آن وارد می‌کند. در بسیاری از موارد متخصصان توصیه می کنند که با توجه به موادی که در تولید کیسه زباله استفاده شده است از بازیافت آن به شدت خودداری شود. اما نسل جدیدی از این کیسه ها طوری طراحی شده اند که همراه با محتویات کیسه به کمپوست تبدیل می‌شوند. اما به طور عمده مقدار کمی از کیسه‌های زباله بازیافت می‌شوند. دانشمندان و پژوهشگران حوزه محیط زیست در تلاش هستند با پیشرفت علم بتوانند پلاستیک هایی تولید کنند که آسیب کمتری را به تنها محل قابل زیستمان زمین وارد نمایند.

نتیجه گیری:

برای تولید کیسه‌های زباله از پلی اتیلن سبک یا سنگین استفاده می‌شود که نوع سبک آن برای کیسه های منعطف و خانگی استفاده می‌شود. نوع سنگین این پلی اتیلن ‌ها مقاوم بوده و حالت سخت دارند. کیسه‌های پلاستیکی با توجه به نوع مواد اولیه انواع مختلفی خواهند داشت که گستردگی و تنوع این نوع محصول را نشان می‌دهد. تنوع این محصول باعث شده در همه صنایع از مصارف خانگی تا مصارف پزشکی و صنعتی کاربرد داشته باشند. همچنین با پیشرفت تکنولوژی تلاش برای تولید کیسه هایی که با محیط زیست سازگار باشد مورد توجه قرار گرفته است و امید است با تولید این محصولات بتوان بیش از پیش از طبیعت حفاظت نمود.

حریرپلاست به عنوان مرکز فروش عمده کیسه زباله در این مقاله سعی نمود تا به معرفی انواع روش های تولید کیسه زباله و دستگاه هایی که در روند تولید آن نقش دارند و پاسخ به سوال کیسه های زباله چگونه تولید می‌شوند بپردازد. اگر این مطلب از سایت ما برای شما مفید بود یا هر گونه سوالی در مورد خرید یا فروش کیسه زباله دارید می توانید یا با شماره تماس های درج شده در سایت در ارتباط باشید یا در قسمت دیدگاه ها نظرتان را با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *