ویژگی های یک سلفون خوب

ویژگی های یک سلفون خوب و با کیفیت چیست؟

کاربرد نایلون و سلفون برای مصارف روزانه به قدری زیاد و غیر قابل انکار است که توجه هرکسی را جلب می کند. این محصول فوق العاده در دهه های اخیر نقش بسیار مهمی در حفظ سلامت مواد غذایی، محافظت از وسایل مختلف در زمان حمل و نقل و سایر موارد تجاری داشته است. با پیشرفت فناوری و تحولات در زمینه بسته‌ بندی، سلفون به یک ابزار ضروری برای صنایع تبدیل شده است. در صنایع مختلف جنس و نوع سلفون با توجه به ابعاد محصول در حال بسته بندی متفاوت است. به همین جهت در میان برند های مختلفی که در بازار موجود هستند دانستن ویژگی های یک سلفون خوب و با کیفیت به شما کمک می کند تا بهترین محصول را با توجه به نیازتان انتخاب کنید.

حریر پلاست به عنوان تولید کننده سفره یکبار مصرف و سایر موارد پلاستیکی در این مقاله قصد دارد راهنمای شما در مسیر انتخاب سلفون متناسب با کسب و کار یا مصارف خانگیتان باشد. تا انتها با ما همراه شوید.

چرا از سلفون به جای نایلون استفاده کنیم؟

سلفون به جای نایلون

سلفون یکی از مهم ترین مواد های اولیه در صنعت بسته بندی می باشد. همانطور که میدانید سلفون قابلیت چسبندگی بالایی دارد و همین موضوع سبب محبوبیت آن در مصارف مختلف شده است. زیرا در هنگام مصرف دستمان برای شکل دادن به آن باز است. همچنین این محصول کاملا گیاهی است که ضمانت کننده سلامتی مواد غذایی در صورت تماس با آن است. گیاهی بودن به این معنی است که بر خلاف پلاستیک، در طبیعت تجزیه پذیر است و از ماده ای به نام سلولز ساخته شده است. با توجه به این ویژگی ها کاربرد سلفون در مصارف تجاری روز به روز بیشتر میشود.

توانایی سلفون در حفظ تازگی و کیفیت مواد غذایی از یک سو، و کاهش ضایعات غذایی از سوی دیگر، نیز آن را به یک محصول با مصرف بسیار بالا تبدیل کرده است. بسته‌بندی به وسیله سلفون، مواد غذایی را در برابر عوامل مخرب محیطی، اکسیژن، و میکروب‌ها محافظت می‌کند. این موضوع نه تنها به افزایش عمر مفید محصولات و مواد غذایی کمک می‌کند بلکه در جلوگیری از هدر رفتن منابع و انرژی برای تولید مجدد آنها نیز نقش بزرگی دارد.

همچنین سلفون در مصارف روزانه نیز تاثیرات چشمگیری دارد. از جمله کاربردهای رایج آن در بسته‌بندی محصولات خوراکی و برخی مواد شیمیایی است. این بسته‌بندی هوشمندانه، به افراد اجازه می‌دهد تا از مواد غذایی با کیفیت بالا برخوردار شوند و در عین حال، به حفظ محیط زیست نیز کمک کنند. همچنین تاثیر حفظ بهداشت در افزایش فروش و جلب رضایت مشتری بسیار زیاد است. تمام این موارد سبب میشود تا از میان نایلون ها، نایلکس ها و…. سلفون برای بسته بندی انتخاب شود.

بیشتر بخوانید: تاثیر سلفون بر حفظ سلامت مواد غذایی

ویژگی های سلفون مرغوب و مناسب

ویژگی های سلفون مرغوب و مناسب

با توجه به اهمیت بسته بندی در صنایع مختلف در این بخش مرکز فروش کیسه فریزر آسان مصرف حریر پلاست به بررسی برخی از ویژگی های یک سلفون خوب و کیفیت پرداخته است:

نرمی و لطافت و انعطاف پذیری بالا:

یکی از مهم ترین ویژگی های یک سلفون خوب داشتن نرمی و لطافت است. سلفونی که خشن باشد شکل پذیری خوبی ندارد و به راحتی به سطح مورد نظر شما نخواهد چسبید. نچسبیدن سلفون سبب ایجاد کپک و از بین رفتن مواد غذایی در کوتاه ترین زمان خواهد شد. در نظر بگیرید که اگر قرار است این مواد با کمک بسته بندی از جنس سلفون چند روزی را طی کنند حتی یک قسمت از آن هم که به ظرف مورد نظر نچسبد برای فساد مواد غذایی کافی خواهد بود.

ضخامت مناسب:

سلفونی که بیش از حد نازک باشد به محض کوچک ترین کشیدگی دچار پارگی خواهد شد. با توجه به ابعاد و وزن محصولاتی که قصد دارید آن را بسته بندی کنید باید سلفونی را انتخاب کنید که ضخامت مناسبی دارد. اگر بسته بندی شما کوچک است باید سلفونی با ضخامت کمتر را انتخاب کنید. سلفون های ضخیم به کناره های ظروف نخواهند چسبید. سلفون های مختلفی با ابعاد و ضخامت های متفاوت در بازار وجود دارد. اگر در انتخاب بهترین نوع آن تردید دارید بهتر است از مشاورین مرکز فروش عمده کیسه زباله حریر پلاست کمک بگیرید. جهت دریافت اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در صفحه تماس با ما در ارتباط باشید.

شفافیت از مهم ترین ویژگی های یک سلفون خوب:

سلفون در حالت عادی باید کاملا بی رنگ باشد. میزان شفافیت خبر از زمان تولید و متریال استفاده شده در فرآیند تولید محصول میدهد. اگر چه پس از مدتی ممکن است سلفون تغییر رنگ بدهد و کمی مایل به زرد شود اما بهتر است در هنگام خرید، سلفون کاملا بی رنگ را انتخاب کنید.

زیست تخریب پذیر بودن:

امروزه استفاده مجدد یا برگشتن محصولات بسته بندی به طبیعت بسیار حائز اهمیت است. بهتر است در هنگام تهیه مواد پلاستیکی حتما از تولید کنندگان دوستدار محیط زیست آن ها را خریداری کنید. تا مطمئن باشید که پس از مصرف و دور انداختن سلفون حتما به طبیعت بازمیگردد.

شاید این مطلب هم برایتان مفید باشد: پسماند های صنعتی و راهکار های مدیریت

قابلیت چسبندگی معقول:

عوامل مختلفی باعث می شوند که یک سلفون خاصیت چسبندگی اش را از دست بدهد. مواد غذایی در مواجه شدن با اکسیژن هوا دچار فساد می شوند به همین جهت برای حفظ بهداشت مواد غذایی و جلوگیری از خراب شدن آن ها حتما میزان چسبندگی سلفون را پیش از خرید بررسی کنید. همچنین در نظر داشته باشید اگر برای مصارف تجاری درحال خرید سلفون هستید، در هنگام خرید، انتخاب شما باید متناسب با دستگاه بسته بندیتان باشد.

حریر پلاست، تولید کننده انواع محصولات زیست تخریب پذیر

در پایان لازم به ذکر است سلفون نه تنها در ارتقاء سلامت مواد غذایی و جلوگیری از فساد آنها نقش بسیار مهمی دارد، بلکه در سهولت و کاربردی بودن در زندگی روزمره افراد نیز بسیار ارزشمند است. این ابزار نه تنها از نظر تکنولوژی بلکه از نظر محیط زیست نیز یک پیشرفت مهم را به همراه داشته است. حریر پلاست تولید کننده و ارائه دهنده انواع نایلون، کیسه زباله، سفره یکبار مصرف و… می باشد و شما می توانید این محصولات را با بهترین قیمت از این مجموعه خریداری کنید. اگر این مطلب برایتان مفید بود یا موردی بود که در این مقاله به آن اشاره نشده است خوشحال می شویم در قسمت نظرات آن را با ما و سایر خوانندگان در میان بگذارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *