بسته بندی مواد غذایی با سلفون

نکات کلیدی در بسته بندی محصولات غذایی با سلفون و پلاستیک

بسته بندی مواد غذایی با سلفون یکی از روش ‌های شایع و مورد استفاده در صنعت بسته بندی است. سلفون یک نوع پلاستیک شفاف و انعطاف ‌پذیر می باشد که برای بسته بندی انواع محصولات غذایی مورد استفاده قرار می گیرد و می توان آن را از تولید کننده کیسه زباله یا پلاستیک خریداری نمود. از جمله موادی که با سلفون بسته بندی می ‌شوند، می توان به محصولات خشک مانند: آجیل، آرد، شیرینی، بیسکوییت و هم چنین محصولاتی که نیاز به نمایش دارند، اشاره کرد.

سلفون به دلیل این که ویژگی‌ هایی مثل: شفافیت، مقاومت در برابر رطوبت و روغن، قابلیت بازیافت را دارد و به عنوان یک ماده بسته بندی محبوب شناخته می ‌شود که می توانید آن را از مراکز فروش عمده سفره یکبار مصرف خریداری کنید. این نوع بسته بندی مواد غذایی علاوه بر حفظ تازگی و کیفیت محصولات به مشتریان اجازه می ‌دهد محتوای داخل بسته را مشاهده کنند که این مسئله در جلب اعتماد مشتری نسبت به محصول اثر زیادی دارد.

بسته بندی مواد غذایی با سلفون و کیسه فریزر های آسان مصرف باید مطابق با استاندارد های بهداشتی و ایمنی مواد غذایی باشند، تا بدون ایجاد هر گونه آلودگی و نشت گرد و غبار مواد غذایی را درون خود نگه دارند و بهداشتی و ایمن باشند. در این مقاله نکاتی که در این مدل بسته بندی ها باید رعایت شوند را مورد بررسی قرار خواهم داد.

معرفی چند نکته در بسته بندی مواد غذایی با سلفون:

بسته بندی مواد غذایی با سلفون

در بسته بندی مواد غذایی با استفاده از پلاستیک و سلفون باید در ابتدا از پاکیزه بودن دست های خود مطمئن شوید. بنابراین قبل از شروع به کار با آب و صابون دست های خود را بشویید و با دستمال خشک کنید، تا از انتقال میکروب به مواد غذایی جلوگیری شود.

بعد از آن اطمینان حاصل کنید که سلفون یا پلاستیک خریداری شده با کیفیت و به صورت بهداشتی تولید شده باشد، تا بتوان از آن برای بسته بندی محصولات غذایی استفاده کرد. در این راستا من به شما عزیزان شرکت حریر پلاست را که در زمینه فروش کیسه زباله آسان مصرف، سلفون و تولید پلاستیک های با کیفیت فعالیت دارند، معرفی می کنم.

بعد از رعایت بهداشت شخصی باید محیطی تمیز و بهداشتی برای بسته بندی مواد غذایی فراهم کنید. و وسایل مورد نیازتان را ضد عفونی نمایید. در هنگام بسته بندی برای جلوگیری از ورود هوا و رطوبت، سلفون را محکم و به درستی بر روی محصول مورد نظر قرار دهید و در پایان بر روی بسته بندی مواد غذایی بر چسب  قابل فهم با اطلاعات مهمی مانند: نوع محصول، تاریخ انقضا، شرایط نگه داری و هر گونه هشدار مربوطه را بچسبانید.

در پایان محصولات بسته بندی شده با سلفون را در محیطی که به دور از نور خورشید و رطوبت باشد، نگه داری کنید. چنان چه قوانین و مقررات محلی خاصی برای بسته بندی و دور ریختن مواد غذایی به صورت بهداشتی دارید، سعی کنید برای جلوگیری از ایجاد هر گونه مشکلی با ماموران بهداشت منطقه خود در این زمینه مشورت نمایید.

از چه سلفونی برای بسته بندی مواد غذایی می توان استفاده کرد؟

بسته بندی مواد غذایی با سلفون استرچ یک روش متد اول برای حفظ تازگی و امنیت محصولات غذایی به شمار می آید. این سلفون یک نوع فیلم پلیمری است که به صورت یک لایه نازک و الاستیک بر روی محصول غذایی قرار می گیرد و آن را در برابر هوا، رطوبت، آلودگی و میکروب محافظت می کند. این لایه سلفون استرچ به مواد خوراکی اجازه نمی ‌دهد، تا با هوا، آلودگی یا میکروب‌ ها در تماس باشند و احتمال ورود میکروب ‌ها را به محصول کم می کند.

سلفون استرچ به لحاظ الاستیسیته و انعطاف ‌پذیری، قابلیت پیچیده شدن و محکم سازی بسته بندی را دارد و با استفاده از آن می‌ توان بسته بندی را به طور محکم و صحیحی انجام داد، تا هیچ راه ورودی برای آلودگی‌ ها، هوا و رطوبت باقی نماند. با این روش محصولات همیشه تازه و امن نگه داشته می شوند، اما با این حال برای دستیابی به نتایج بهتر بایستی به دیگر معیار های بهداشتی و سلامتی در بسته بندی مواد غذایی توجه کرد و فرآیند بسته بندی را به درستی انجام داد.

بیشتر بخوانید: ویژگی های یک سلفون خوب و با کیفیت چیست؟

آشنایی با اصول نگه داری مواد غذایی بسته بندی شده با پلاستیک یا سلفون:

نگه داری مواد غذایی بسته بندی شده با پلاستیک

نگهداری مواد غذایی بسته بندی شده با سلفون به چندین عامل بستگی دارد از جمله: نوع ماده غذایی، شرایط دمایی و محیطی و مدت زمان نگه داری مورد نظر. در ادامه توصیه‌ هایی برای مراقبت صحیح مواد غذایی بسته بندی شده با سلفون را برای شما می‌ آورم:

مواد غذایی بسته بندی شده با سلفون معمولاً در دمای یخچال نگه داری می ‌شوند. بنابراین اطمینان حاصل کنید که دمای یخچال شما در حداقل چهار درجه سانتیگراد تنظیم شده باشد. این دما باعث کاهش رشد باکتری‌ ها و خرابی غذا می ‌شود. دومین مسئله ای که باید به آن دقت کنید مدت زمان نگه داری مواد غذایی بسته بندی شده با سلفون است که اغلب روی بسته بندی به صورت تاریخ انقضا و تولید نوشته شده است. شما باید مطابق با این زمان بندی مواد غذایی را مصرف کنید و پس از انقضا آن را دور بریزید.

مواد غذایی بسته بندی شده با سلفون را در محیط هوایی مجزا از مواد غذایی تازه نگهداری کنید. این کار باعث پیشگیری از انتقال بو و طعم نا مطبوع به دیگر مواد غذایی می ‌شود. اگر بسته بندی مواد غذایی با سلفون هنوز باز نشده است آن را در محیط خشک و خنک نگه داری کنید. و در صورت باز کردن حتما بایستی محصول داخل آن را به یک ظرف درب دار انتقال دهید، تا رطوبت به آن نفوذ نکند و خراب نشود.

نتیجه گیری:

با رعایت نکات ذکر شده توسط مرکز فروش کیسه فریزر آسان مصرف در این محتوا می توان مواد غذایی بسته بندی شده با سلفون را به خوبی نگهداری کرد. علاوه بر آن بهتر است به دستورات نگهداری روی بسته بندی توجه و آن ها را رعایت کنید. به علاوه رعایت بهداشت و استاندارد های بهداشتی در بسته بندی مواد غذایی از اهمیت بالایی برخوردار است، تا میزان آلودگی و خرابی مواد غذایی کاهش یابد و سلامت مصرف کنندگان حفظ شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *