انواع کیسه پلاستیکی

کیسه های پلاستیکی یک بار مصرف چگونه تولید می شوند

کیسه های پلاستیکی یک بار مصرف چگونه تولید می شوند

شرکت حریر پلاستیک با بیش از دوازده سال تجربه کار در زمینه ی تولید سفره ها و کیسه های بهداشتی یکبار مصرف، مفتخر است ،گامی نوین در رفاه حال مشتریان عزیز برداشته است.

در این مقاله سعی داریم روش تولید این محصولات را بررسی کرده تا خریداران گرامی با ساخت محصولات باکیفیت آشنا شوند و بتوانند بهترین انتخاب را داشته باشند.

 تاریخچه ی  نایلون

با کشف طلای سیاه ، جهان به کلی دگرگون شد.

از اختراع پلاستیک تا کنون ،استفاده از نایلون و به طور کلی مواد پلاستیکی امری جدایی ناپذیر در زندگی همه ی ما بوده است. به گونه ای که بدون وجود پلاستیک ،زندگی برای همه ی ما سخت می شود.

اجسام پلاستیکی از نفت درست می شود .البته بعد از تجزیه ی مولوکولهای نفت ،پلی اتیلن موجود در آن ، ماده ی اولیه در تولید پلاستیک می باشد.

شاید اختراع نایلون به نوعی یکی از معجزه های قرن بیستم باشد.

این محصول توسط هری واسیلیک کانادایی در سال هزار و نهصد و پنجاه میلادی ساخته شده است.

مراحل تولید نایلون

تمام کیسه های پلاستیکی از پلی اتیلن ساخته می شوند.

خصوصیت پلی اتیلن که آن را بسیار محبوب کرده است، بی رنگ بودن آن می باشد.پلی اتیلن در مقابل رطوبت و همچنین خوردگی مواد شیمیایی بسیار مقاوم است.این پدیده باعث شده  این ماده عایق بسیار خوبی باشد.

ساخت کیسه های زباله

برای ساخت کیسه ی پلاستیک ابتدا مواد اولیه که ترکیباتی آلی هستند با هم مخلوط می شوند.عمده ی این ماده پلی اتیلن است.برخی از ترکیبات دیگر آن گرانول ، پلی اتیلن سبک و مستر بچ و…..می باشد.

بعد از مخلوط شدن این مواد،آنها وارد دستگاه اکسترود می شوند.

در این دستگاه به مواد حرارت سیصد و شصت و پنج تا چهارصد و شصد و پنج داده می شود.

بعد از ذوب شدن مواد اولیه، به سمت المنت ها و سیلندر های مخصوص هدایت می شوند.

در این هنگام مواد داخل دستگاه سانتریفیوژ مخصوصی قرار می گیرد و در نهایت توسط سیلندرهای ویژه داخل غالب های حلقوی ریخته می شود.دراین بخش موادی که به صورت مذاب در آمده ،مجاور هوا و تحت فشار قرار میگیرد.

در نهایت به شکل حبابی بزرگ که به هم نمی چسبد در می آید . تیغه ایی ویژه حباب پلاستیکی را به عرض دلخواه برش می دهد . مرحله ی دوخت با حرارت دادن سایز دلخواه کیسه را مشخص می کند.و ته کیسه در  اصطلاح دوخته می شود.

این مرحله توسط ماشین تمام اتوماتیک دوخت انجام می شود .کیسه ی یک طرف باز ما آماده است .

در این بخش کیسه های نایلون تولید می شود .نایلون تولید شده به صورت رولی در آمده و به دور لوله های مخصوص پیچیده می شوند.به این لوله های مخصوص در اصطلاح لوله ی فیلم می گویند.

کیسه ها را به تعداد مناسب دسته بندی و در نهایت بسته بندی می کنند.

تولید کیسه فریزر آسان مصرف

برای ساخت این نایلون های باکیفیت ، در ابتدا کیسه نایلون مرغوبی که در بالا روش ساخت آن را توضیح دادیم ، بعد از برش دادن به سایز های دلخواه داخل بسته های مخصوص قرار داده شده و سپس با حرارت درب بسته ها پرس داده می شوند.

در حالت بعدی این نایلون ها در سایز و تعداد دلخواه در جعبه های مقوایی ،جعبه هایی شبیه دستمال کاغذی قرار می گیرند.بسته بندی های بسیار باکیفیت نوع دوم ،برای استفاده کننده بسیار آسان است و مخاطبان به مراتب بیشتری را شامل می شود.

تولید کیسه ی زباله آسان مصرف

حریر پلاستیک تولید کننده ی کیسه زباله ،این محصول با کیفیت را جهت رفاه خریداران محترم به بازار عرضه می کند.

با اختراع این محصول دگرگونی تازه ای درصنعت بهداشت مردم جهان به وجود آمد و افراد توانستند زباله های خود را به بهترین حالت جمع آوری کنند.

بسته بندی این نوع کیسه ها به دو روش رولی که البته لبه های هر کدام از این کیسه ها دارای پرفراژ هستند ، می باشند.

پرفراژ برای جدا کردن هر کیسه نایلونی از کیسه ی چسبیده به آن کمک می کند.البته این محصول بسته بندی درجعبه های دستمال کاغذی و کیلویی نیز عرضه می شود.

خط تولید این محصول باکیفیت شبیه کیسه ی فریزر است .با این تفاوت که پلی اتیلن استفاده شده برای این محصول ،مولوکولهای سنگین تری دارد وضخامت این کیسه های نایلونی بیشتر است ،در نتیجه این کیسه ها مستحکم تر هستند.

در ساخت این کیسه ها از رنگ های مخصوص استفاده می شود.

جالب است بدانیم این رنگ ها برای زیبایی پلاستیک ها طراحی نمی شوند و هر رنگی معنی مخصوص به خود دارد.

کیسه زباله ی سیاه

 

این رنگ برای درصد کثیری از کیسه های زباله استفاده می شود.نام دیگه این محصول کیسه ی لندنی است.مهمترین عامل استفاده از این رنگ،غیر قابل دیدن بودن محتویات این کیسه ها است.

کیسه زباله ی شفاف

این محصول برای جمع آوری زباله هایی که قابل ریسایکل و یا بازیافت هستند کاربرد دارند.

قابل مشاهده بودن این امکان را به کادر شهرداری می دهد که اجسام قابل بازیافت را به راحتی تمیز دهند و کارشان راحت تر باشد.

کیسه زباله سفید

این نوع کیسه برای جمع آوری مواد عفونی در بیمارستان ها استفاده می شود.البته زباله های آشپزخانه ها و یا سرویس های بهداشتی نیزدر این کیسه ها جمع آوری می شوند.

تولید سفره یک بار مصرف

شرکت حریر پلاستیک تولید کننده سفره آسان مصرف نیز می باشد.خط تولید این محصول باکیفیت تماما مانند محصولات قبل می باشد.با این تفاوت که در این محصول رنگ و طرح های بسیار شیک نیز برای جذابیت بیشتر آنها استفاده می شود .این سفره ها ی یک بار مصرف در ضخامت های مختلف عرضه می شود.

انواع این سفره ها ی یک بار مصرف باکیفیت

سفره

سفره های تماما نایلونی  نازک ،سفره های نایلونی ضخیم ،سفره های نایلونی با روکش کاغذی.

این نوع مرغوب تر از انواع بالا هستند و وجود کاغذ همراه نایلون باعث می شود مایعات و یا مواد غذایی ریخته شده درون سفره ،قسمت های زیرین سفره را آلوده نکند.

تمامی این سفره ها به صورت رولی و دارای پرفراژ به بازار عرضه می شود.

 

سخن پایانی

شرکت حریر پلاستیک در این مقاله سعی داشت مشتریان ارجمند این محصولات را با روش تولید انواع کیسه های پلاستیکی و همچنین سفره های یک بار مصرف آشنا سازد ،تا مخاطبین گرامی بتوانند بهترین انتخاب را درهنگام خرید این محصولات با کیفیت داشته باشند.

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *