کاغذ یا پلاستیک

کاغذ یا پلاستیک

کاغذ یا پلاستیک

در حالی که مصرف کنندگان ، جوامع و دولت ها برای پایان دادن به استفاده از محصولات پلاستیکی یکبار مصرف مانند نی و کیسه ها ، سفره یکبار مصرف پلاستیکی و غیره تلاش می کنند ، بسیاری از مشاغل به دنبال گزینه های جایگزین هستند و از این جهت از محصولات کاغذی استفاده می کنند.

در حال حاضر محصولات کاغذی مثل جعبه ها ، نی ها ، ظروف یکبار مصرف و فنجان های کاغذی بیشتر دیده می شوند و برخی از خرده فروشان نیز برای بسته بندی محصولات خود به دنبال کیسه های کاغذی می روند.کاغذ از یک منبع تجدیدپذیر ، پایدار ساخته شده و بازیافتی ترین محصول در جهان است.کاغذ بر اساس چوب ، ماده ای طبیعی و تجدید پذیر ساخته شده است.

گرچه کاغذ گزینه بهتر در نظر گرفته می شود ، اما اثرات زیست محیطی مضر نیز دارد.برخی از کارشناسان می گویند محصولات ساخته شده از کاغذ لزوما سازگار با محیط زیست نیستند.استفاده از کاغذ منجر به جنگل زدایی می شود ، یکی از دلایل اصلی تغییرات آب و هوایی.

در بحث در مورد بهتر بودن پلاستیک یا کاغذ برای محیط ، فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرند که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

تفاوت کاغذ و پلاستیک

تجزیه

کاغذ به طور طبیعی خیلی سریعتر از پلاستیک تجزیه می شود و تجزیه آن فقط در حدود 2-6 هفته طول می کشد. در حالی که تخمین زده می شود که تجزیه پلاستیک حدود 1000 سال طول بکشد.این عامل احتمالاً دلیل اصلی بسیاری از مردم بر این است که پلاستیک برای محیط زیست بدتر است.از آنجا که این پلاستیک به سرعت از بین نمی رود ، در نهایت در اقیانوس ها خاتمه می یابد و باعث آسیب و حتی مرگ زندگی جانوران دریا می شود.اینجا کاغذ برنده می شود.

ماندگاری

کیسه های کاغذی از نظر ماهیت بسیار ضعیف تر از نمونه های پلاستیکی آن هستند و بندرت بیش از یک بار مورد استفاده مجدد قرار می گیرند.با این وجود کیسه های پلاستیکی می توانند چندین بار بدون آسیب و با تقویت کیسه های پلاستیکی خرید مدرن ، حتی بیشتر از قبل استفاده شوند.طبق سلسله مراتب اخلاقی دفع زباله ، استفاده مجدد بهتر از بازیافت است و بنابراین پلاستیک در اینجا پیروز است.

تولید

لوله مقوایی یا کیسه های کاغذی از درختان ساخته می شوند و تقاضای آنها می تواند باعث جنگل زدایی و از بین بردن زیستگاه های طبیعی و کاهش تولید اکسیژن زمین شود.بعلاوه ، طبق تحقیقات انجام شده ، برای تولید کیسه کاغذی بیش از چهار برابر تولید یک کیسه پلاستیکی انرژی لازم است که مطمئناً می تواند منابع طبیعی و در نتیجه محیط زیست را تحت فشار قرار دهد.با این حال ، باید گفت ، با توجه به انتظارات جهانی برای تولید پایدارتر ، بسیاری از کیسه های کاغذی اکنون با استفاده از جنگل های مزرعه ای پایدار ساخته می شوند – این گامی در مسیر درست است.

از طرف دیگر ، برای تولید پلاستیک از منابع با ارزش و محدود مانند سوخت های فسیلی استفاده می شود.البته اثبات شده است که استفاده گسترده از سوخت های فسیلی ، برای محیط زیست بسیار مضر است.با این حال ، با فناوری مدرن ، بسیاری از کیسه های پلاستیکی در حال حاضر با استفاده از ضایعات / مواد زائد مانده از تصفیه نفت تولید می شوند.

مقایسه کاغذ و پلاستیک

از نکاتی که در بالا ذکر شد ، میتوان نتیجه گرفت که برای اینکه پلاستیک برای محیط زیست بهتر از کاغذ باشد ، محصول باید قابل بازیافت و استفاده مجدد باشد.در حقیقت ، برای کیسه های خرید ، یک مطالعه دانمارکی نشان داد که کیسه های پلاستیکی باید بیش از 37 بار استفاده شود تا بدون شک انتخاب محیطی بهتری باشد.با این حال آیا تاکنون 37 بار از کیسه پلاستیکی استفاده کرده اید؟ یا کسی را می شناسید که اینکار را کرده باشد!؟

نتیجه

به نظر می رسد کیسه های پلاستیکی از نظر دوام بهتر از کیسه های کاغذی هستند.اما در حالی که ما در جامعه ای زندگی می کنیم که از محصولات پلاستیکی خود به اندازه کافی استفاده یا استفاده مجدد نمی کنیم ، در حال حاضر کاغذ بهترین انتخاب سازگار با محیط زیست است.

آنچه می توانیم امیدوار باشیم این است که با آموزش بهتر و سیاست های دولت مانند افزایش قیمت کیسه های خرید پلاستیکی ، ما شروع به استفاده مجدد بیشتر کنیم و اینگونه انتخاب پلاستیک به گزینه بهتر تبدیل می شود.اما درنهایت ، اگر به جایی برسیم که به دنبال سوخت فسیلی برای محصولات پلاستیکی باشیم ، ممکن است کاغذ همانطور که اکنون است ، یکبار دیگر به گزینه مطلوب تبدیل شود.

این مقاله توسط مجموعه حریر پلاستتولید کننده کیسه زباله و سفره یکبار مصرف ارائه شده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *