روش از بین بردن بوی بد سطل زباله

روش از بین بردن بوی بد سطل زباله

 سطل های زباله از جمله موارد مفید شما در خانه هستند ، اما آنها همچنین می تواند بسیار بد بو و نفرت انگیز باشند. شما سطل های زباله تقریباً هر قطعه زباله ای را که در خانه دارید ، از کوچکترین گلوله پرز گرفته تا یک جعبه خالی پیتزا ذخیره می کنید. اگر زباله های خود را به درستی دفع نکنید ، سطل های زباله شما مانند هر ذره زباله ای که درون آنها می ریزید بوی بسیار بدی می دهند. بوی سطل های زباله به خانه یا محل کار شما سرایت می کند. در اینجا چند روش برای روش از بین بردن بوی بد سطل زباله برای شما بیان کردیم.به یاد داشته باشید که چیزی به نام “بوی زباله” وجود ندارد. بوهای موجود در سطل زباله شما مخلوط بوی چیزهایی است که هر روز دور می ریزید. هر آنچه را که درون سطل آشغال خود می اندازید ، با بوی چیزهای دیگری که در آن می ریزید ترکیب می شود. با گذشت زمان ، بوی زباله های جمع شده و تفکیک نشده دوباره زیاد میشود و همه چیز را در خانه شما بوی زباله می دهد.

روش از بین بردن بوی بد سطل زباله

1. تفکیک زباله : یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید تا سطل های زباله مانند محل دفن زباله آزاد بوی بدی ندهند  ، تفکیک زباله های شما است. اگر همه زباله های خانگی خود را فقط در یک سطل آشغال روی هم جمع کنید ، بوی آنها مخلوط می شود و بدبو می شود. سطل های زباله پلاستیکی ارزان هستند و شما می توانید از سطل های قدیمی و حتی سبدهای بافته شده سطل های زباله  درست کنید. شما باید چند سطل زباله در خارج از خانه خود داشته باشید ، هر کدام برای اهداف زیر:

  • کاغذ ، مقوا و سایر محصولات کاغذی نیاز به سطل زباله جداگانه دارند. می توانید کاغذهای اداری ، بسته بندی محصولات و پرونده های قدیمی را در این سطل آشغال ذخیره کنید. می توانید این محصولات را به یک مرکز بازیافت ببرید تا در کاغذ بازیافتی پردازش شود.
  • زباله های قابل بازیافت و غیر قابل تجزیه مانند بطری های پلاستیکی ، قوطی های آلومینیومی و سایر مواد زائد خانگی غیر قابل تجزیه نیاز به سطل جداگانه دارد.
  • زباله های آشپزخانه ، مواد غذایی مانده و سایر زباله های زیست تخریب پذیر  مانند مواد غذایی پوسیده ، پوست سبزیجات و سایر مواد زائد آشپزخانه را نباید با زباله های دیگر مخلوط کرد. می توانید این مواد زائد را با تبدیل آنها به کمپوست به خوبی استفاده کنید و از محصول حاصله به عنوان کود یا مالچ استفاده کنید.

2. تمیز کردن سطل زباله : بسیاری از مردم فراموش می کنند که حتی سطل های زباله نیز  به تمیزکاری خوبی نیاز دارند. سطل های زباله کثیف با آلودگی های غلیظ ، نفرت انگیز و لغزنده روکش می شوند که بوی بسیار ناخوشایند و تهوع آور دارد. اگر سطل های زباله خود را تمیز نکنید ، لجن جمع شده و به بوهای بد بو از زباله های شما اضافه می شود. به محض اینکه سطل زباله خود را برای جمع آوری زباله خالی کردید و یا به سطل زباله خارج کردید ،از آب و صابون برای تمیز کردن آن استفاده کنید. این کار را هر بار که سطل آشغال را بیرون می ریزید ، انجام دهید. همچنین خرید یک کیسه زباله ضخیم از محصولات حریر پلاست کمک می کند تا از تشکیل لجن در کناره های سطل زباله جلوگیری شود. اطمینان حاصل کنید که کیسه نشت نمی کند و مواد مرطوب را درون کیسه نریزید.

3. ضد عفونی کردن : بعضی مواقع شما مجبورید موارد بدبو و بسیار کثیف را مانند پوشک آلوده یا غذای خراب در سطل آشغال خانه خود بیندازید . کارهای زیادی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا بوی بد خانه گرفته شود. در اینجا برخی از مواد معمولی خانگی آورده شده است که می توانید از آنها برای معطر سازی سطل زباله استفاده کنید:

  • جوش شیرین : جوش شیرین قدیمی یک کار شگفت انگیز برای خانه شما است. در جذب بو بسیار عالی است ، چه از یخچال و فریزر و یا حتی سطل های زباله. اگر سطل های زباله شما از پلاستیک ساخته شده است ، می توانید به راحتی مقدار زیادی جوش شیرین را درون قوطی قرار دهید و آن را یک شب در آنجا بگذارید. اگر سطل زباله شما از فلز ساخته شده است ، باید جوش شیرین را درون ظرف مناسبی قرار دهید تا از خوردگی مواد شیمیایی جلوگیری کند.
  • زغال چوبی :  زغال چوب یک ماده خوشبو کننده عالی است که کیفیت فیلتر بویایی را ثابت کرده است. از زغال چوب در همه موارد استفاده می شود ، از فیلترهای سیگار گران قیمت گرفته تا واحدهای تصفیه کننده هوا . می توانید به راحتی یک کیسه ذغال بخرید ، آن را با یک جارو یا دسته چوب کمی پودر کنید و زغال را به سطل آشغال بریزید. بگذارید ذغال یک شب در سطل زباله بماند تا بوها از بین برود.
  • عصاره وانیل: رایحه قوی عصاره وانیل می تواند بوی زباله های بدبو را که در سطل آشغال می ریزید ، کم کند . مقدار کمی عصاره وانیل را روی چند توپ پنبه ای قرار دهید و بگذارید یک شب در سطل آشغال بمانند.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *