سفره یکبار مصرف

سفره یکبار مصرف کربناتی درجه ۲ و ۳ چیست

سفره یکبار مصرف کربناتی درجه ۲ و ۳ چیست

یکی از لوازمی که در فرهنگ ما ایرانی‌ها قدمت یا سابقه تاریخی دو هزار ساله دارد، سفره‌ها هستند. سفره‌ ها علاوه بر اینکه فضایی برای خوردن غذا هستند، یک محلی امن برای گسترش روابط اجتماعی، حفظ روابط و تقویت پیوندهای خانوادگی و دوستانه است که همین امر تولید کننده سفره یکبار مصرف را ترغیب به تولید سفره‌های زیبا و مستحکم کرده است. به مرور زمان و با گسترش جمعیت، نیاز ما آدم‌ها به تولید سفره‌ها رونق بیشتری گرفت. طی سالیان گذشته از سفره‌های یکبار مصرف در مراسمات دورهمی‌ها بسیار استفاده می‌شد و سفره‌های یکبار مصرف هم خود در انواع متعددی از نظر جنسی و مواد اولیه تولید می‌شوند که سفره‌های کربنی و همان درجه ۲ و ۳ یکی از آنها است. در این مقاله تلاش کرده‌ایم تا اطلاعات مفیدی را درباره این نوع سفره ارائه دهیم امیدواریم مفید واقع گردد.

تاریخچه استفاده از سفره یکبار مصرف

در فرهنگ هر ملیت و قومیتی نوع و سبک غذا خوردن نشانی از فرهنگ تاریخی و آداب و رسوم ما ملت و مملکت است. در فرهنگ ما ایرانی‌ ها هم سفره یک نقش اصلی را ایفا می‌کند، به طوری که حتی می‎توان گفت یکی از مهم‌ترین و با ارزش‌ترین فرهنگ ما ایرانی‌ها وجود همین سفره هنگام غذا خوردن می‌باشد. نمونه بارز استفاده سفر در میان ما ایرانی‌ها سفره هفت سین بوده که در سال نو و برای دور هم جمع شدن تک تک اعضای خانواده از آن استفاده می‌گردد. در گذشته بیشتر سفره ها از پارچه‌های قلمکاری یا پلاستیک‌هایی از جنس مرغوب بودند اما به دلیل تغییر سبک زندگی ما ایرانی‌ها، تولید کننده کیسه فریزر و زباله، تولید سفره یکبار مصرف هم پا به زندگی ایرانی‌ها باز کرد.

تعریف سفره‌های یکبار مصرف کربنی

به آن دسته از سفره‌هایی که تولیدکنندگان سفره یکبار مصرف آنها را از مواد اولیه ضایعاتی به وجود می‌آورند، سفره‌های یکبار مصرف کربنی و درجه دو و سه می‌گویند. اصولاً این نوع سفره‌ها کیفیت مطلوب و خوب سفره‌های یکبار مصرف درجه یک را نخواهند داشت.

سفره یکبار مصرف کربنی درجه ۲ و ۳

تفاوت و مقایسه سفره‌های یکبار مصرف درجه دو و سه و درجه یک

حال که با سفره‌های یکبار مصرف کربنی آشنا شدید، بهتر است تفاوت آن را با سفره‌های درجه دو و سه بدانید. سفره‌ های یکبار مصرف درجه یک همانطور که از نامشان برمی‌آید از مواد اولیه جدید و نو درجه یک پتروشیمی ساخته می‌شوند، اما در سفره یکبار مصرف کربن برای اینکه هزینه‌های تولید را کاهش دهند، سفره‌هایی با ضخامت کمتر و با مواد اولیه ضایعاتی را تولید می‌کند. برخلاف تصور خیلی‌ها، سفره‌های درجه دو و سه زیاد بوی بدی نمی‌دهند زیرا به آنها مواد افزودنی و وانیلی می‌زنند، تا اثری از بوی بد ضایعاتی باقی نماند. با تمام این اوصاف تولید سفره‌های درجه دو و سه در برابر تولید سفره‌های کاغذی حجم بسیار انبوه و بالاتری را خواهد داشت.

تولید انواع و اقسام سفره‌های یکبار مصرف

از نظر جنس و کیفیت تولیدی سفره‌های یکبار مصرف در انواع متفاوتی می‌باشند. در ادامه به بررسی انواع آنها می‌پردازیم.

تولید سفره یکبار مصرف با مواد اولیه

همانطور که از نام این نوع سفره برمی‌آید در تولیدش مواد اولیه‌ی پلی استر به کار رفته است و تولیدکنندگان سفره یکبار مصرف برای تولید و عرضه این نوع سفره از مواد اولیه و مرغوبی که از کیفیت بالایی برخوردار هستند، استفاده می‌کنند. این سفره‌ها علاوه بر کیفیت بالا در طرح و رنگ‌های متفاوت و زیبایی عرضه می‌شوند که هر کدام از آنها دارای عرض و متراژهای مختلف هستند.

تولید سفره‌های یکبار مصرف کاغذی

اصولاً در تولید این نوع سفره از مواد مخصوص و ویژه‌ای در ساخت به کار برده شده است. از این نوع سفره در مجالس و مهمانی‌های خاص استفاده می‌شود، زیرا دارای ظاهری شیک و جذاب بوده که چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب خواهد کرد.

تولید سفره‌های یکبار مصرف پلاستیکی

یکی از رایج‌ترین نوع سفره‌ی یک بار مصرف همان سفره‌های پلاستیکی هستند. از این نوع سفره در محل‌ها و در کاربردهای متفاوتی استفاده می‌شود. به همین دلیل نمی‌توان کاربرد خاص و مشخصی را برای آن عنوان نمود. تولید کننده سفره یکبار مصرف پلاستیکی این دسته از سفره‌ها را با هدف استفاده به عنوان غذا خوردن، زیراندازی برای پاک کردن سبزی،قابل استفاده در کارگاه‌ها و شرکت و به عنوان رومیزی تولید نموده است.

تولید سفره‌های یکبار مصرف شیشه‌ای

این دسته از سفره‌ها نسبت به دیگر سفره‌های یکبار مصرف بسیار شیک و لاکچری هستند. به دلیل این که در ساخت و تولید آنها از مواد خاصی به کار رفته شده است. پس در بیشتر مواقع در مراسمات یا مکان‌های لوکس از آنها استفاده می‌گردد. این سفره ها از لیت‌های چند لایه ساخته می‌شوند تا ضخامت و استحکام خوبی داشته باشند.

سفره یکبار مصرف کربنی درجه ۲ و ۳

قیمت انواع سفره‌های یکبار مصرف

قیمت تمام سفره‎هایی را که در بالا ذکر کردیم نسبت به جنس ضخامت شکل رنگ و میزان کیفیت مواد اولیه متغیر و متفاوت خواهد بود. به عنوان نمونه بها و قیمت تولید سفرههای کاغذی خیلی بیشتر و گران‌تر از سفره‌های پلاستیکی یا نایلونی خواهد بود. این سفره‌ها قابلیت شستشو ندارند و چون از جنس کاغذی هستند، پس از استفاده باید سریعاً دور انداخته شوند. پس نمی‌توان یک قیمت مشخص برای همه صفحه ها در نظر گرفت.

کلام آخر

تا اینجای مقاله به بررسی سفره یکبار مصرف کربنی و انواع آن پرداختیم و متوجه شدیم مواد اولیه نقش بسزایی در کیفیت و تولید سفره‌ها خواهند داشت. به عنوان نمونه مواد درجه ۲ و ۳ کیفیت سفره‌ها را تا حدی کاهش خواهند داد. همچنین ممکن است بوی نامطبوعی راهم ایجاد کنند. در حالی که سفره‌های ساده و بدون طرح با این که جذابیت کمتری دارند، ولی بهداشتی‌تر بوده و ضرر کمتری هم خواهند داشت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *