جوانب مثبت و منفی ظروف پلاستیکی غذا

جوانب مثبت و منفی ظروف پلاستیکی غذا

در این مقاله به بررسی مزایا و مضرات ظروف پلاستیکی مخصوص غذا خواهیم پرداخت.در صورت تمایل ، این مقاله را بخوانید ، امید است اطلاعات مفیدی در این زمینه بدست آورید.

غذایی که ما دریافت می کنیم ، مانند غذای اجداد ما سالم نیست و دلایل زیادی برای آن وجود دارد.در این دنیای سریع ، ما نیاز داریم که همه چیز سریع مثل غذاهای بی ارزش در فست فودها انجام شود.استفاده از کودهای ساخته شده از مواد شیمیایی دلیل عمده دیگر برای این موضوع است.جدا از آن ، حتی اگر میوه ها ، سبزیجات و محصولات ارگانیک کشت شوند ، آنها نیز با استفاده از پلاستیک ها آلوده می شوند.

خوردن غذا ایمن و سالم خواهد بود ، فقط در صورتی که از ابتدا تا انتها هیچ گونه دخالت مواد شیمیایی یا عواملی که باعث تغییر رفتار آن در سیستم انسانی می شود وجود نداشته باشد.اما امروزه این به سختی امکان پذیر است ، زیرا مواد غذایی در مرحله خاصی مانند تولید یا ذخیره سازی یا تحویل آلوده می شوند.

مضرات مصرف ظروف پلاستیکی

از زمان پیدایش پلاستیک ها ، استفاده از فولادهای ضد زنگ ، ظروف شیشه ای و فلزی برای نگهداری و بسته بندی به شدت کاهش یافته است.ظروف پلاستیکی مواد غذایی به دلیل ماهیت متنوع ، قیمت مناسب و سهولت استفاده ، در طول سال ها محبوبیت زیادی کسب کرده اند.

ظروف پلاستیکی انواع مختلفی دارند.این نوع تنوع باعث می شود تا انتخاب بهتری برای افرادی که نیازهای ذخیره سازی متفاوتی دارند ، باشد. چند نمونه از ظروف پلاستیکی مورد استفاده در زندگی روزمره شامل قوطی ها ، بطری های وینی های پلاستیکی و ظروف پلاستیکی غذا است.

بسته بندی صحیح غذا به گونه ای که بتواند برای مدت بیشتری تازه بماند فقط یکی از مزایای استفاده از ظروف پلاستیکی مواد غذایی است.آنها در اشکال ، اندازه ها و رنگ های مختلفی ارائه می شوند.به راحتی در هر جایی قابل حمل هستند.غذاهای جامد ، مایع و نیمه جامد نیز می توانند در آن ذخیره شوند ، زیرا ضد نشت و محکم می باشند.وقتی به ظروف پلاستیکی و تولید کننده سفره یکبار مصرف فکر می کنید ، به راحتی ، دوام و مقرون به صرفه بودن فکر می کنید.پلاستیک در همه جا وجود دارد.اما از آنجا که بسیاری از اختراعات علمی موافقان و مخالفانی دارند ، این پلاستیک ها با وجود مفید بودن نیز مضرات زیادی دارند.

معایب ظروف پلاستیکی غذا

خیلی بعید است که شما یک نیاز را نام ببرید و یک ظرف پلاستیکی پیدا نکنید که نیاز شما را برآورده کند.آیا فکر می کنید استفاده از ظروف غذای آماده شما ، ظروف حاوی ماست و سس ها یا انواع مختلف ظروف دیگری که برای بسته بندی مواد غذایی شما در نظر گرفته شده اند ، بی خطرند؟!

آنها هنگام سوختن ، گازهای سمی تولید می کنند و هوا را آلوده می کنند.آنها وقتی دور ریخته می شوند ، به راحتی تجزیه نمی شوند.در بسیاری از موارد ، مردم بارها و بارها از ظروف و بطری های پلاستیکی استفاده می کنند ، حتی اگر توصیه می شود بعد از یکبار استفاده ، آنها دور بریزید.مردم برای صرفه جویی در هزینه ها چنین کارهایی را انجام می دهند ، اما در واقع این مشکلات سلامتی ایجاد می کند و هزینه های سنگین پزشکی را به همراه دارد.

هنگامی که غذا در ظروف پلاستیکی ذخیره می شود ، مواد شیمیایی موجود در پلاستیک با غذا مخلوط شده و آن را سمی می کند.عوارض جانبی فوراً آشکار نمی شوند ، اما در طولانی مدت قطعاً تهدید کننده زندگی هستند.بسیاری از افراد توصیه می کنند از پلاستیک هایی با درجه مواد غذایی مورد تأیید FDA استفاده کنید که قابل بازیافت و استفاده مجدد هستند.اما حتی مقدار کمی از مواد شیمیایی هم خوب نیست.

راه حل این است که سوگند یاد کنید تا از مصرف پلاستیک به هر شکل ، مانند بطری و ظروف پلاستیکی ، فروش عمده کیسه زباله و غیره خودداری کنید.

دوستانی که می خواهند در این رابطه اطلاعات بیشتری کسب کنند و یا قصد خرید سفره یکبار مصرف دارند ، با شرکت حریر پلاست ، تولید کننده سفره یکبار مصرف ارتباط برقرار کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *